Log in
Simracing.NLForumSims & CompetitiesLFS Team Live for SpeedNL.LFS Berichten sinds laatste bezoek

Uitslag Blackwood GP
Moderators: NL.LFS Organisatie, RvdKooij
Nieuw onderwerp plaatsenReageren Vorige onderwerpVolgende onderwerp
Pagina 1 van 1 [28 Posts] 
 Uitslag Blackwood GP

Uitslag en stats server 1
Uitslag en stats server 2
Stand na race 2
Replays

De races zijn weer goed verlopen. We hadden net iets teveel mensen om op 1 server te rijden, maar met deze wagens is Blackwood haast een kort circuit!

Felicitaties aan Vincent Staal (Vince) en toch ook aan Jurrien Kunneman (Renault) voor de close finish op server 1, en aan Ramon Blauwhoff voor de overwinning op server 2.

Stats gegenereerd met LFS Stats!. Standen berekend door mij. Mochten jullie fouten in de uitslagen/standen ontdekken, dan hoor ik dat graag.
Terug naar boven
Ik vergeef het mezelf echt gewoon nooit meer, ik zat zo op de banden te focussen dak vergat te tanken ...

Anyway, ik heb genoten van de 21 laps die ik mee heb kunnen rijden ...
Terug naar boven
Mijn geblaat is overbodig .... (zoals zo vaak)
Terug naar boven
Voor mij was dit een race om snel te vergeten. Hoewel de kwalificatie prima ging (6e plek) was de race juist waardeloos. Tweemaal begaven m'n banden het linksvoor en dat gebeurde natuurlijk net voorbij de pits ... Twee lange langzame ronden waren het gevolg wat uiteindelijk resulteerde in een 10e plek op 2 ronden. Helaas, volgende race hopelijk beter ...

Alle racers bedankt en tot over twee weken

Michiel Jagersma
q0_TheJAG

q0 = Rubber Ducky Racing | bezoek onze site! | LFS prequalification

RDR is sponsored by autosport.nl

Terug naar boven
Een succes volle race voor mij dit keer, maar de start was een groot misverstand.
Omdat ik er vanuit ging dat het een proefstart was, deed ik erg wild met mijn wagen.
Ik diewde enkele deelnemers van de baan waardoor is opeens 3de lag. ...
Toen we na een ronde nog geen harstart hadden gehad heb ik een stemming aangevraagt voor een restart, geen van de coureurs reageerde en ook de admin niet.

De race ging lekker verder, lag immers op de 3de plaats dat had ik niet durven dromen.

Nummer 2 ging pitten en ik pakte de 2de plaats.
Vervolgens ging nummer 1 pitten en lag op de 1st plaats.
In ronde 25 zag ik dat ik net teweinig brandstof had meegenomen om nog een ronde te kunnen rijden. Snel de pit in en 5% extra erin gedaan aangezien de 2de stint 27 ronden zouden zijn ipv 26.

Na het pitten lag ik weer 2de en ben ikr ustig verder gaan rijden.
Toch kwam de nummer 3 steeds dichter bij, en ging ik wat sneller rijden.
Gelukkig maakte nummer 3 diverse foutjes waardoor mijn voorsprong behoorlijk groot werd.

Met nog 8 ronden te gaan zag ik dat ik iets te weinig brandstof had en ben met 1 versnelling hoger gaan rijden. Nummer 3 en achterblijvers kwamen dichterbij.Eén achterblijver haalde me in en ben rustig achter hem aan gereden.

Met nog 3 ronden te gaan kwam nummer 3 nsel dichterbij en ben ik weer gewoon gaan rijden. Ik moest de achterblijver weer lappen, helaas ging dit niet helemaal goed en ik spinde.

Gelukkig kon ik mijn 2de plaats nog net veilig stellen...

Code:
2   André Nauta     1:04:40,05
3   Marcel de Kok   1:04:40,13

Tot over 2 weken op Aston!
Terug naar boven
mijn race was ook erg geslaagd
bij de start deed ik het rustig aan, pakte vince, maar moest mn plaatsje de volgende ronde al afgeven.
in ronde 3 maakte jeroen een foutje waardoor ik op plaats 2 kwam te liggen.
De 1e stint lag ik dicht bij vince, na het pitten was het gat opgelopen tot 6 seconden.
Langzaam werd het gat kleiner en de laatste paar ronden was ik echt vol aan het pushen, in de laatste ronde reed ik de snelste rondetijd en een close finish, 0.25 seconde achter vince.

het was weer een zwaar toffe race ...
Terug naar boven
In tegenstelling tot mijn teamgenoot (...) kan ik tevreden terugkijken op deze race, had niet verwacht 7 sec. van het podium te eindigen! ...

Mijn kwali was perfect, ik wist er weer eens een PB uit te gooien, dus mocht van een 4e plek vertrekken. Onder andere doordat ik niet zo goed reageerde op gerommel vóór mij werd ik de eerste paar ronden echter links en rechts voorbij gereden. Toen kwam ik echter in mijn ritme en wist Michiel en Roy weer in te halen. Dat laatste trouwens niet zonder kleerscheuren voor Roy ... . Volgens mij was het ongeluk niet echt mijn schuld, maar hij remde véél eerder en dat zag ik pas toen ik zelf ook aan het remmen was (voor de hairpin), ik kon hem er nog net naaststeken, maar bij het insturen verwachtte hij mij niet en reed mijn deur in waardoor hij spinde... ...

Daarna reed ik vrij consequent vrij snel, en na bijna naar Wouter toegereden te zijn zag ik hem 2 ronden eerder pitten, waar hij blijkbaar langer over deed dan ik aangezien ik na mijn stop 3s vóór hem lag. Daarna nog even achter Jeroen aangezeten aangezien hij wat problemen had met achterliggers, maar in het kader van banden sparen heb ik dat maar opgegeven en ben rustig naar de 4e plek gereden.

q0_Bob

q0 = Rubber Ducky Racing | bezoek onze site!

Terug naar boven
Race om snel te vergeten voor mij. 2e startplek. Na 1e bocht viel ik al snel terug omdat mijn teammaat nota bene me van de baan duwde. Daarna alleen maar pech gehad. Remmen met wielen net te ver op(over) de kerbs ... spin. Spin voor me, probeer te ontwijken .. spin .... Auto slaat over de kop voor me .... probeer te remmen zodat ik em niet raak. Raak em .. spin ....

't was een gare race voor mij dus ...
Terug naar boven
De aanvang van deze avond ging voor mij grandioos mis. Ik had thuis snoei hard mijn vingers gestoten waardoor er nu dus 1 helemaal rood/blauw/paars is (ook onder de nagel) en de ander een enorm kloppend gevoel heeft.

Was dus ook wat laat op de server en had al niet geoefend voor deze race dus was bang dat het echt helemaal mis zou gaan. Tijdens het begin van de kwalificatie was ik dus aan het stoeien hoe ik mijn hand aan het stuur ging houden en ook nog terug kon schakelen zonder mijzelf al te veel pijn te doen. Dat lukte redelijk en de tijden werden ineens ook beter, pb na pb dus ik was wel tevreden. Eindelijk onder de 1.10 gereden. Alleen na de kwalificatie had ik alweer erg last van mijn vingers dus moest voor de race iets anders verzinnen.

De start van de race ging goed, schoof wat plaatsjes op dus mij hoor je niet klagen. Even laten een klein onderonsje gehad met Bob, niemand had schuld trouwens. Was gewoon een race ongelukje. Hij zat een stuk achter me en ik remde gewoon op mijn rempunt en toen ik in mijn spiegels keek kon was Bob nog vergenoeg weg. Echter toen ik instuurde voelde ik ineens een tik op mijn achterwiel, waardoor ik dus spinde. Denk dat Bob wat laat remde maar verder niks aan het handje hoor, dat hoord ook bij competatief racen!
Er gingen mij dus wat mannetjes voorbij maar die kon ik toch weer redelijk terug pakken. Een heerlijk gevecht gehad met Peter, echt ronde naar ronde!
Laterna ook nog even met Michel lopen stoeien en uiteindelijk als 6e gefinished. Stuk hoger dan ik verwacht had voor deze race.

Kortom ik heb het weer naar mijn zin gehad!

wat mij trouwens ook opvalt...weinig finishers

Roy Diederen

1ST » Racing.nl - hosted by Virtual Dynamix

Terug naar boven
Racereport!

Het begon met de qualificatie, waar ik niet goed uit de verf kwam. Ik zette een tijd neer die ver boven mijn kunnen was 1,08,85 terwijl ik al 1,08,18(HLVC) had gereden, maar deze was toch gelukkig nog goed voor de 2e plek. Aangezien ik voor de XRR had gekozen(op het laatste moment) wist ik dat ik wel een plekje zou verliezen bij de start, omdat deze het slechste optrekt van allemaal. Na de eerste bocht lag ik 3e, het rondje daarop had ik renault89 in gehaald en jeroen die kwam in het gras en kon ik daarna redelijk makkelijk voorbij steken. Nu lag ik eerste en kwam ik er achter dat ik totaal niet in een lekker ritme kwam. Mijn tijden flactueerden veel te veel, en daardoor ging ik af en toe te veel risico's nemen, wat me banden weer niet leuk vonden. Ik had van te voren niet genoeg geoefent met xrr op race pace.(dom hehe) Daarom besloot ik in de race om maar niet te gaan aanvallen en op safe te gaan rijden en zo de overwinning binnen te gaan slepen.. In ronde 26 ging ik naar binnen en maakte ik mijn enigste stop. De ronden na de stop kwam ik even in mijn ritme, maar die was al gauw weer te zoeken. Na een klein foutje te hebben gemaakt kwam renault89 dichterbij. Naar mijn gevoel reed hij een zeer goed en strakke pace. Mijn complimenten!! Mijn voorsprong heb ik hierna alleen maar geconsoliseerd. In de laatse ronde liet ik Renault89 dichtbij bij de finish. Mijn gevoel bij deze race was dus niet echt goed, voornamelijk omdat ik niet heb kunnen aanvallen, in de zin van niet maximaal gereden en dat ik meer in de consoliderende rol reed!

Samengevat: Blij met de overwinning, maar niet te vreden over mijn eigen race pace.

Volgende race zal ik wat beter oefenen
...

Groet vincent
Terug naar boven
rme_2001 schreef:
Race om snel te vergeten voor mij. 2e startplek. Na 1e bocht viel ik al snel terug omdat mijn teammaat nota bene me van de baan duwde.
Oeps... ... ...
Terug naar boven
XRRoy schreef:
Even laten een klein onderonsje gehad met Bob, niemand had schuld trouwens. Was gewoon een race ongelukje. Hij zat een stuk achter me en ik remde gewoon op mijn rempunt en toen ik in mijn spiegels keek kon was Bob nog vergenoeg weg. Echter toen ik instuurde voelde ik ineens een tik op mijn achterwiel, waardoor ik dus spinde. Denk dat Bob wat laat remde maar verder niks aan het handje hoor, dat hoord ook bij competatief racen!

Ik heb de replay nog ff nagekeken, en het was idd niet jij die bij mij in de deur reed. Ik raakte je (of jij mij ...) op het voorwiel. In mijn 4wd wist ik de spin te corrigeren en kon ik door, jammer dat dat bij jou niet lukte.

Ik remde trouwens waar ik altijd rem, maar dat bleek 30 meter later te zijn dan jij ... . Van tevoren dacht ik dat er veel te veel ruimte tussen ons zat om überhaupt een inhaalactie te proberen... ...

Na ja, race-ongelukje dus. Fijn te horen dat het je race niet verpest heeft.

q0_Bob

q0 = Rubber Ducky Racing | bezoek onze site!

Terug naar boven
Lekker debuut in uberhaupt een leaque voor mij met een overwinning in groep 2. Doordat ik op 2 stops zat, kon ik voor met mediums rijden en achter zelf de softe banden waardoor ik de hele race in de 1.11 kon rijden wat ruim voldoende was. Volgende keer hoop ik op server 1 ervaring op te doen.
Terug naar boven
bobvanvliet schreef:
XRRoy schreef:
Even laten een klein onderonsje gehad met Bob, niemand had schuld trouwens. Was gewoon een race ongelukje. Hij zat een stuk achter me en ik remde gewoon op mijn rempunt en toen ik in mijn spiegels keek kon was Bob nog vergenoeg weg. Echter toen ik instuurde voelde ik ineens een tik op mijn achterwiel, waardoor ik dus spinde. Denk dat Bob wat laat remde maar verder niks aan het handje hoor, dat hoord ook bij competatief racen!

Ik heb de replay nog ff nagekeken, en het was idd niet jij die bij mij in de deur reed. Ik raakte je (of jij mij ...) op het voorwiel. In mijn 4wd wist ik de spin te corrigeren en kon ik door, jammer dat dat bij jou niet lukte.

Ik remde trouwens waar ik altijd rem, maar dat bleek 30 meter later te zijn dan jij ... . Van tevoren dacht ik dat er veel te veel ruimte tussen ons zat om überhaupt een inhaalactie te proberen... ...

Na ja, race-ongelukje dus. Fijn te horen dat het je race niet verpest heeft.

ach Bob zulke dingen gebeuren nu eenmaal en ik ben niet iemand die zich daar heel druk over maakt. We rijden allemaal voor de fun en dat moet je altijd in je achterhoofd houden.
Het is dat ik het niet zag aankomen anders had ik hem waarschijnlijk nog wel kunnen opvangen maar ja. Heb we een leuke inhaals race kunnen doen nu ...

Roy Diederen

Terug naar boven
Eerste post is nu helemaal up-to-date met resultaten en standen.

Ik had alleen maar een inhaalrace bij de start: in een halve ronde van de 8e naar de 4e plek. Toen Jeroen in ronde 2 nog een foutje maakte lag ik zelfs 3e.

Ik kon redelijk constant rijden in de 1:10, sneller dan ik had verwacht. Jeroen was zoals te verwachten sneller en ik wou niet teveel van mijn banden vragen en Jeroen kwam er dan ook uiteindelijk langs.
Al snel kwam ik erachter dat ik minder brandstof mee had genomen dan verstandig was. Ik moest in ronde 23 van de 52 naar binnen. De FZR vraagt sowieso al redelijk veel brandstof, dus je moet wel langer tanken dan bij de andere wagens. Maar omdat ik met nog 29 ronden te gaan al met lege tank stond, moest ik ook nog extra veel tanken.
Bob van Vliet kon daar goed gebruik van maken en haalde me in via de pitstops. Daarna kon ik de 5e plaats naar de finish rijden.

Nog wel een leuk moment aan het einde met Harm Boer en Michiel Jagersma. Ik zat achter de 2, met een ronde voorsprong, toen zij voor positie aan het vechten waren. Ik wou niet teveel het gevecht beïnvloeden maar er ook niet achter blijven hangen, dus probeerde ik er op s/f langs te komen. Zo gingen we 3-wijd daar! Helaas ging het voor Michiel bij het remmen fout en hij had ook nog de pech dat hij daardoor een lekke band kreeg ...

There’s a movement in our stillness and however much we move
we’re bound to stand completely still

Wouter de Bruijn

OWRL | OpenWheelWorld.net

Terug naar boven
Het ging weer beter dan verwacht bij mij. Ik ben lekker met S2's aan de start gekomen met de FXO GTR. De setup heb ik wat afgesteld zodat ze een halve race meekonden.

Michiel zag ik al een hele tijd naderen en ik wist ook dat Wouter ons kwam inhalen. Ga ik netjes opzij omdat ik een blauwe vlag krijg en dan zie ik Michiel met een grijns voorbij komen. Toen gaf ik toch maar even assertief meer gas. Waarschijnlijk begaf aan het einde van het rechte stuk een van zijn banden het, want hij raakt ineens uit het zicht.
Terug naar boven
Goede race heren!

Ik had hele rare internet problemen, ik kon wel op msn (al viel hij de hele tijd uit) alleen ik kon niet connecten naar een LFS server ...

K heb alles geprobeerd PC reset, modem reset niks werkte. Nu heb ik me modem een nacht uitgezet opnieuw geinstalleerd en hij doet t weer...

Volgende keer zal ik er weer bij zijn!!!!

Thomas Arends - ineX T. Arends
http://www.inex-racing.com

Terug naar boven
Er zit in de stats van server 2 een foutje.
In de "lap by lap position" staat in ronde 52 dat ik 3de ben, maar ik ben als 2de gefinisht. ...

Wat betekens eigenlijk "Lap times stability"
Ook de vorige race stond ik daarin op de 1ste plaats...

PS. de replays staan niet op de geposte link
Terug naar boven
KD schreef:
Wat betekens eigenlijk "Lap times stability"
Ook de vorige race stond ik daarin op de 1ste plaats...

Lap Times stability, het woord zegt het al, de stabiliteit tussen je rondes, heeft te maken met constant rijden, als je constant rijd sta je hoog in die lijst, rijd je niet constant sta je dus heel laag.
Terug naar boven
renault schreef:
Lap Times stability, het woord zegt het al, de stabiliteit tussen je rondes, heeft te maken met constant rijden, als je constant rijd sta je hoog in die lijst, rijd je niet constant sta je dus heel laag.
Hmm, ben ik blijkbaar goed in...

Even wat screenshots gemaakt van server2

Terug naar boven
leuke screenies ...
Terug naar boven
Errrrrrrrrrrug fraai ja, meer zijn welkom
Terug naar boven
Erg jammer Thomas, zeker ook voor het teamkampioenschap.

Die Lap Times Stability is erg vaag berekend, ik heb soms ook wel het idee dat het niet kan kloppen wat daar uitkomt.
Dat Andre Nauta bij de lap by lap chart opeens derde staat moet een bug zijn. Ik heb dat dan ook aan de maker van LFS Stats doorgegeven.

There’s a movement in our stillness and however much we move
we’re bound to stand completely still

Wouter de Bruijn

OWRL | OpenWheelWorld.net

Terug naar boven
[momo]FiredUp schreef:
Filmpje ook goed?
http://www.andrenauta.nl/nl_lfs_s2_race_2_server2_divx.avi (5.16mb)

Graag even saven, traffic is helaas niet goedkoop.

Wanneer jullie dit leuk vinden wil ik ze wel vaker maken hoor.
Maak ik ook nog even één van Race 1
Terug naar boven
KD schreef:
[momo]FiredUp schreef:
Filmpje ook goed?
http://www.andrenauta.nl/nl_lfs_s2_race_2_server2_divx.avi (5.16mb)

Graag even saven, traffic is helaas niet goedkoop.

Wanneer jullie dit leuk vinden wil ik ze wel vaker maken hoor.
Maak ik ook nog even één van Race 1

Peter Begeman (Nukelane) had ook al op liveforspeed.nl geplaatst dat hij een filmpje wil maken als alle races klaar zijn en dan de hoogte punten en spannende momenten bij elkaar wil zetten. Misschien iets voor jullie om dit samen te doen?

Roy Diederen

Terug naar boven

KD schreef:
renault schreef:
Hmm, ben ik blijkbaar goed in...

Even wat screenshots gemaakt van server2

Die komen me bekend voor.....
Terug naar boven
Allereerst Vincent gefeliciteerd en Jurrien uiteraard voor zijn beresterke race!

De kwalificatie was bij mij ongveer het enige wat goed verliep. Met een PB plaatste ik mezelf op pole position. De start ging goed, maar na een paar bochten zocht ik met twee wielen het gras op en wist ik dat ik mijn eerste plaats kwijt was...MAAR NIET AAN ZOVEEL MENSEN!! ... Ik moest dus flink knokken om een beetje terug te komen in de race. Krutch reed voor me en had de gang er aardig inzitten. Maar na een paar rondjes lukte het mij om er langs te gaan en me te richten op de twee voor me. Deze waren door mijn gestuntel al een aardig eindje weggereden.

Toen de pistop...1 woord...KLOTE, haha! Net voor de speedlimitlijn gooide ik de auto per ongeluk in zijn eerste versnelling waardoor ik uiteraard ineens achterstevoren in de pitstraat stond. Na ook weer deze tegenslag te hebben verwerkt heb ik het beste uit de race proberen te halen wat mij uiteindelijk de derde plaats op heeft geleverd.

Wel een erg leuke race gehad en daar gaat het uiteindelijk ook om?

Volgende keer dan toch ook maar iets meer oefenen ...
Terug naar boven
Goed om te lezen dat er flink geknokt is op de baan, dat houdt zo'n kampioenschap van hoog niveau! ...
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   Sorteer op:   
Pagina 1 van 1 [28 Posts] 
Nieuw onderwerp plaatsenReageren Vorige onderwerpVolgende onderwerp