Log in
Simracing.NLForumAlgemeenDiscussieAnder Onderwerp Berichten sinds laatste bezoek
 
 Henri zijn ICC 125cc kart Project (mijn nieuwe Hobby).

Ik schrijf dit omdat er hier misschien mensen zijn die de zelfde hobby hebben of het interessant vinden.

Ik heb besloten om te stoppen met het actief deelnemen aan motor Races. Dit omdat ik Nederlands kampioen ben 2003/2004/2005.

Het is dus tijd voor een nieuwe uitdaging.

... DUS heb ik besloten om een kart te kopen en dat eens te gaan proberen.
Want je moet toch een hobby houden.

Ik heb dus een MSkart gekocht van 2004. Er zit een Pavesi motor op van een paar jaar ouder.

Omdat ik nogal een pietje precies ben heb ik de hele kart gesloopt en opnieuw opgebouwd. Ik weet uit ervaring dat er echt maar weinig mensen zijn die echt goed kunnen sleutelen. Ik bedoel hiermee het goed in elkaar zetten met de juiste componenten om problemen te voorkomen.


(Ik ben in de 16 jaar die ik geracet heb 7 keer kampioen geworden, 1 keer 2e in het EK en 1 keer 3e in het EK geworden en maar 2 keer met technische pech in die 16 jaar uitgevallen).


Nadat ik de kart gestript had ben ik begonnen met het schoonmaken.
Bij dat schoonmaken kwam ik het 1e probleem al tegen, een gescheurd steuntje voor de sidepod. Deze heb ik even laten lassen.
Toen ben ik weer begonnen met het op bouwen van het chassis.
Nieuwe beugels aan de zijkant en nieuw plastic werk. Ik heb ook alle bouten met zelfborgende moeren vervangen waar nodig was.

Bij de remmen ben ik ook problemen tegen gekomen. Er waren wat delen versleten en die heb ik vervangen. Zoals het systeem om de rembalans te regelen. De remklauwen werken wat ander dan op een motor. De zuigers worden volledig terug getrokken. Hierdoor moet je vulplaatjes verwijderen als de remblokken slijten om de remblokken weer tegen de schijf te krijgen. Erg vreemd systeem trouwens. Dus als je nieuwe remblokken monteert moet je ongeveer 10 vulplaatjes van 1mm gebruiken. Ik vind dit een beetje slordig dus ik heb nieuw opvulplaatjes laten frezen van verschillende diktes ( 9mm/6mm/4mm/2mm ).

SnelSchakel Systeem.

Ik heb ook een SnelSchakel systeem ontworpen met een klein beetje hulp.
Dit systeem wordt al jaren gebruikt in de Motor GP. Het is vrij prijzig dus dacht ik dat ik het ook wel zelf kon maken. En dat is gelukt. Ik ben nog wel bezig met verbeterde versies met meer mogelijk heden.

Dit systeem zorgt er voor dat ik volgas kan houden en gewoon de volgende versnelling kan selecteren. Dus geen koppeling en tussengas nodig.
Het werkt zo dat er een sensor tussen de schakelstang zit die er voor zorgt dat de elektronica in werking treedt. Deze elektronica zorgt er dan weer voor dat de ontsteking 0,2-0,5 seconden wordt uitgeschakeld (Dit is dus instelbaar).

Het kastje.

De sensor.

De elektronica.

De Testbank.

Ik heb in 2003 een testbak gebouwd voor motoren. Je kunt er een complete motorfiets op zetten. De elektronica en software heb ik gekocht en de bank voor de rest zelf gebouwd.


Nu ik dus een kart heb zou het natuurlijk ook leuk zijn dat deze op de testbank kan.
Ik ben dus begonnen met een speciale beugel en toebehoor te maken voor de kart zodat ik hem kompleet op de bank kan zetten.
De beugel heb ik bijna klaar, na een paar test’s op de bank bleek deze nog iets te zwak te zijn.
Deze ga ik deze week nog verder versterken.


Een ander probleem is dat ik slip heb op de rol. Ik moet het oppervlak opruwen zodat ik geen slip meer heb. Dat ga ik deze week ook doen.

Ook bleek dat mijn uitlaatgas afzuiging niet goed was. Een 125cc produceert natuurlijk nogal wat gassen. Dus ik moet op zoek naar een nieuwe afzuig ventilator. Dit wordt ben ik bang nog het grootste probleem voor me.

18-03-2006
Het heeft me een beetje tegen gezeten met de kart. Vandaar dat het topic al een poosje geen update heeft gehad.

Het Blok

Na wat test werkzaamheden op de testbank (de problemen met de testbank zijn opgelost) lag er wat olie op de grond onder het blok. Na inspectie bleek dat de olie bij de schakelas vandaan kwam. Kering lek dacht ik. Ja, die was ook lek maar niet door slijtage. Het bleek dat de vorige eigenaar niet goed opgelet had en dat de ketting dus langs het blok had gelopen. Hierdoor was de passing van de kering (3mm) volledig weg gesleten.

Om dit op te lossen moest ik het complete blok uitelkaar halen. En daarna de passing van de kering in het blok op laten lassen en weer op maat laten frezen. Daarna heb ik een complete revisie van het blok gedaan (alle lagers en keringen vervangen en het bigend set ook vervangen).
Ook was er een veertje verdwenen in het blok van het schakelmechanisme. Dit heb ik dan ook gelijk maar opgelost.

Nadat het blok weer inelkaar had heb ik gelijk de kart weer op de testbank gezet.
Alles bleek nu goed te werken en zonder lekkage.

Ik heb de kart ook bestickerd met een setje mclaren stickers die ik ergens op Internet heb gekocht. Dit is wel tijdelijk omdat ik met Kevin een eigen ontwerp aan het maken ben.



Ik begin er nu toch echt zin in te krijgen om mijn eerste rondjes te kunnen rijden.
Laat het mooie weer maar komen.

17-12-2006

Ik heb dit jaar veel plezier gehad met mijn Ms Kart.
Lekker gereden op de club baan en ook nog eens het ronde record aan diggelen gereden.

Nadat ik toch eigenlijk vrij hard ging met de kart heb ik toch besloten om hem te verkopen. Ik heb ontzettend veel last van onderstuur wat ik er maar niet uit kan krijgen. De kart is vandaag richting limburg gegaan ... . Ik kan nu op zoek naar wat anders.

Ik zit er over te denken om een Mac Minarelli chassis te kopen.

Henri
Terug naar boven
Gaaf project!

Het is mooi dat je er zelf zoveel verstand van hebt; dat is mijn grote probleem bij mijn raceplannen voor komend seizoen...
Terug naar boven
Raimond schreef:
Gaaf project!

Het is mooi dat je er zelf zoveel verstand van hebt; dat is mijn grote probleem bij mijn raceplannen voor komend seizoen...


... Vertel eens over je plannen.
Terug naar boven
Daar kun je alles over lezen in Dit topic ...
Terug naar boven
hey Henri, gaaf project. Je gaat eerst een jaar zelf trainen of ga je direct met races meedoen?

Zelf heb ik een 100cc maar zo een 125 ICC is wel een beetje mijn doel in de komende jaren. Dat gaat erg hard.

Succes verder en hou ons maar op de hoogte.

Joep Peters

- Powered by Pavesi Engines! -

R.I.P. Toyo-

Terug naar boven
Jarno en ik hebben een Rotax max 125cc ...
We doen het eigenlijk veel te weinig dus in 2006 gaan we meer vrij nemen om te racen ...
Terug naar boven
Arno de Rooij schreef:
Jarno en ik hebben een Rotax max 125cc ...
We doen het eigenlijk veel te weinig dus in 2006 gaan we meer vrij nemen om te racen ...


Joep Peters schreef:
hey Henri, gaaf project. Je gaat eerst een jaar zelf trainen of ga je direct met races meedoen?

Zelf heb ik een 100cc maar zo een 125 ICC is wel een beetje mijn doel in de komende jaren. Dat gaat erg hard.

Succes verder en hou ons maar op de hoogte.


Waar rijden jullie altijd ? Ik ga rijden op Pottendijk (Emmen) en Vledderveen (Stadskanaal).

Het is niet mijn bedoeling om wedstrijden te gaan rijden. Gewoon hobby rijden wanneer ik er zin in heb. Ik wil geen verplichtingen meer aan gaan.
Terug naar boven
ik rij vooral veel in Genk en heel af en toe in Spa. Puur voor de lol verder al wil je natuurlijk altijd je tijden aanscherpen.

Joep Peters

- Powered by Pavesi Engines! -

R.I.P. Toyo-

Terug naar boven
Henri schreef:
Citaat:
Ik heb dus een MSkart gekocht van 2004


Dit is toch geen MicroSoft kart he ...
Terug naar boven
Re: Henri zijn ICC 125cc kart Project (mijn nieuwe Hobby).

Henri schreef:
Ik schrijf dit omdat er hier misschien mensen zijn die de zelfde hobby hebben of het interessant vinden.

Ik heb besloten om te stoppen met het actief deelnemen aan motor Races. Dit omdat ik Nederlands kampioen ben 2003/2004/2005.

Het is dus tijd voor een nieuwe uitdaging.

... DUS heb ik besloten om een kart te kopen en dat eens te gaan proberen.
Want je moet toch een hobby houden.

Ik heb dus een MSkart gekocht van 2004. Er zit een Pavesi motor op van een paar jaar ouder.

Omdat ik nogal een pietje precies ben heb ik de hele kart gesloopt en opnieuw opgebouwd. Ik weet uit ervaring dat er echt maar weinig mensen zijn die echt goed kunnen sleutelen. Ik bedoel hiermee het goed in elkaar zetten met de juiste componenten om problemen te voorkomen.


(Ik ben in de 16 jaar die ik geracet heb 7 keer kampioen geworden, 1 keer 2e in het EK en 1 keer 3e in het EK geworden en maar 2 keer met technische pech in die 16 jaar uitgevallen).


Nadat ik de kart gestript had ben ik begonnen met het schoonmaken.
Bij dat schoonmaken kwam ik het 1e probleem al tegen, een gescheurd steuntje voor de sidepod. Deze heb ik even laten lassen.
Toen ben ik weer begonnen met het op bouwen van het chassis.
Nieuwe beugels aan de zijkant en nieuw plastic werk. Ik heb ook alle bouten met zelfborgende moeren vervangen waar nodig was.

Bij de remmen ben ik ook problemen tegen gekomen. Er waren wat delen versleten en die heb ik vervangen. Zoals het systeem om de rembalans te regelen. De remklauwen werken wat ander dan op een motor. De zuigers worden volledig terug getrokken. Hierdoor moet je vulplaatjes verwijderen als de remblokken slijten om de remblokken weer tegen de schijf te krijgen. Erg vreemd systeem trouwens. Dus als je nieuwe remblokken monteert moet je ongeveer 10 vulplaatjes van 1mm gebruiken. Ik vind dit een beetje slordig dus ik heb nieuw opvulplaatjes laten frezen van verschillende diktes ( 9mm/6mm/4mm/2mm ).

Word vervolgd



Leuk project !

Zelf stap ik denk ik in 2007 over op karten ... In welke klasse heb je gereden dan en ben kampioen geworden ?
Terug naar boven
Even wat gegoogled.
Hier staat al een leuk begin op, samen met wat verdwaalde DSZ links (al zijn die natuurlijk wel leuk).

_______________________________________
Failure is no more fatal than success is permanent

Terug naar boven
Re: Henri zijn ICC 125cc kart Project (mijn nieuwe Hobby).

mossel schreef:



Leuk project !

Zelf stap ik denk ik in 2007 over op karten ... In welke klasse heb je gereden dan en ben kampioen geworden ?


Ik heb 50cc wegrace en supermoto gereden. Ik ben nog steeds regerend kampioen in de 50cc wegrace klasse. Die klasse is in 1998 komen te vervallen. Ik heb ook een jaar 125cc wegrace gereden maar dat is halverwege het seizoen 1998 stopgezet. Dit omdat ik problemen had met mijn hoofdsponsor.

En nu ga ik dus samen met een vriend voor de hobby karten.
Terug naar boven
Jarno en ik hebben tot nu alleen nog maar op eindhoven gereden.
Dit jaar een keer naar berghem ook :P
Terug naar boven
Wie kan en wil me helpen een sticker ontwerp te maken voor de kart.
Ik heb al een template gevonden.
Terug naar boven
... Update
Terug naar boven
Wow, zelf een snelschakelsysteem onwikkelen. ... . leuk om te lezen Henri, en erg gaaf dat je er allemaal verstand van hebt. Je beleefd zo te zien al zoveel voorpret zonder een meter te rijden! ...

Nurburgring sub 8min status - Brabham: 8:12.157

Terug naar boven
Haha, gaaf! Zou een dergelijk systeem ook in wedstrijden toegestaan zijn?
Terug naar boven
Henri schreef:
Wie kan en wil me helpen een sticker ontwerp te maken voor de kart.
Ik heb al een template gevonden.


je hebt mail ...
Terug naar boven
Svend schreef:
Haha, gaaf! Zou een dergelijk systeem ook in wedstrijden toegestaan zijn?


Of het in de kart sport is toegestaan weet ik niet. Heb de reglementen nog niet doorgenomen.

In de auto en motor sport word het al jaren gebruikt.
Terug naar boven
Henri schreef:
Svend schreef:
Haha, gaaf! Zou een dergelijk systeem ook in wedstrijden toegestaan zijn?


Of het in de kart sport is toegestaan weet ik niet. Heb de reglementen nog niet doorgenomen.

In de auto en motor sport word het al jaren gebruikt.


volgens mij is het niet toegestaan. Ik kan me herinneren dat ik coureurs altijd zie liften met opschakelen in de ICC. Is wel een mooi systeempje Henri, zal je wel wat tienden schelen op een ronde denk ik.
Zou alleen jammer zijn als je ooit races gaat rijden, dan moet je het waarschijnlijk weer demonteren.
Heb je trouwens al met je kart gereden of zowieso al eens met een ICC? Of is het echt allemaal nieuw voor je?

Joep Peters

- Powered by Pavesi Engines! -

R.I.P. Toyo-

Terug naar boven
heb het effe opgezocht in de regels van de CIK en het is niet toegestaan in wedstrijden georganiseerd door de FIA-CIK. Dus NK en zo lijkt me ook uitgesloten dan.

Joep Peters

- Powered by Pavesi Engines! -

R.I.P. Toyo-

Terug naar boven
Joep Peters schreef:
Henri schreef:
Svend schreef:
Haha, gaaf! Zou een dergelijk systeem ook in wedstrijden toegestaan zijn?


Of het in de kart sport is toegestaan weet ik niet. Heb de reglementen nog niet doorgenomen.

In de auto en motor sport word het al jaren gebruikt.


volgens mij is het niet toegestaan. Ik kan me herinneren dat ik coureurs altijd zie liften met opschakelen in de ICC. Is wel een mooi systeempje Henri, zal je wel wat tienden schelen op een ronde denk ik.
Zou alleen jammer zijn als je ooit races gaat rijden, dan moet je het waarschijnlijk weer demonteren.
Heb je trouwens al met je kart gereden of zowieso al eens met een ICC? Of is het echt allemaal nieuw voor je?


Ik heb alleen nog maar gereden op de testbank. Gisteren toevallig.
Ben druk bezig met de testbank gereed te maken dat je er ook met kart's op kan testen. Gisteren bleek dat de afzuiging het niet aan kan en dat de beugel die ik had gemaakt nog wat meer aandacht nodig heeft. Hij buigt aardig als de kart in zijn powerband komt. Ook had ik nog teveel slip op de rol en dat moet ik dus ook nog oplossen.

Ik heb trouwens nog geen meter met een icc op een kartbaan gereden.
Terug naar boven
Weer een update.

De test bank.
Terug naar boven
en Henri, hoe staan de zaken??

Ik mag me ook vanaf nu een ICC coureur noemen, heb vorige week een compleet nieuw chassis uit 2002 gekocht (Merlin), nog nooit gebruikt dus voor een scherpe prijs kunnen kopen. Deze week wordt waarschijnlijk de motor geleverd, een Pavesi. En dan moet ie helemaal vanaf 0 worden opgebouwd.


PS: iemand nog een 100cc kopen hehe

Joep Peters

- Powered by Pavesi Engines! -

R.I.P. Toyo-

Terug naar boven
Die testbank is cool ...

Staat je kart trouwens met beide achterwielen op de roller, of alleen met het rechterwiel?
Terug naar boven
Joep Peters schreef:
en Henri, hoe staan de zaken??

Ik mag me ook vanaf nu een ICC coureur noemen, heb vorige week een compleet nieuw chassis uit 2002 gekocht (Merlin), nog nooit gebruikt dus voor een scherpe prijs kunnen kopen. Deze week wordt waarschijnlijk de motor geleverd, een Pavesi. En dan moet ie helemaal vanaf 0 worden opgebouwd.


PS: iemand nog een 100cc kopen hehe



De zaken lijken nu wel weer wat beter. Ik heb nu een complete revisie van mijn Pavesi van 1999 gedaan.
Ik was op de bank even aan het testen geweest en er lekte wat olie bij het asje voor het schakelen. Dus dacht ik even snel een nieuwe kering erin en klaar. Dat ging dus niet door. Het bleek dat bij de vorige eigenaar de ketting erlangs had gelopen en dus het carter beschadigt had. Nu moest het blok dus helemaal los om dat weer op te lassen om alles weer goed af te dichten. Daarom heb ik ook maar gelijk de drijfstang en alle lagers vervangen.

Van welk jaar is de pavesi ? Bouw je de kart zelf op ? Als je een keer op emmen gaat rijden laat even wat horen. Ik heb trouwens ook de nieuwste Mychron in bestelling.

Raimond schreef:
Die testbank is cool ...

Staat je kart trouwens met beide achterwielen op de roller, of alleen met het rechterwiel?


De kart staat hier dus alleen met het rechterwiel op de bank. Ben nu druk bezig de rol op te ruwen. Heb namelijk nog slip.
Terug naar boven
oei direkt al moeten repareren, dat is balen ...

Mijn pavesi is van 2003 en ik acht de kans heeeel klein dat ik ooit in emmen ga rijden eerlijk gezegd. Dat is nou niet echt naast de deur vanuit limburg hehe. Ik heb hier op 30 minuten Genk en op een uur rijden Spa liggen dus vooral daar ben ik te vinden.

De kart laat ik opbouwen, wel zoals ik het wil uiteraard.
Die Mychron is erg mooi, ik doe het vooralsnog met de Alfano Pro omdat ik deze ook altijd gebruikt hebt op mijn 100cc. Belangrijkste is de rondetijd,watertemp en RPM maar zeker die extra snufjes van de nieuwste Alfano en Mychron zijn erg leuk.

Joep Peters

- Powered by Pavesi Engines! -

R.I.P. Toyo-

Terug naar boven
effe een kleine update van mijn kant.

Net na de carnaval heb ik mijn kart kunne ophalen bij de dealer en afgelopen vrijdag zijn we voor het eerst gaan rijden in Genk.
Wat gaat dat ongelooflijk hard zeg, waanzinnig. Ik was een 100cc gewend maar dit is echt 10 keer extremer, terwijl een 100cc ook geen tamme beestjes zijn hoor.
Het schakelen is effe wennen maar na een tijdje gaat ook dat op de automatische piloot. Ik heb nu alleen 2 flinke blaren op mijn rechterhand van het schakelen haha. Ik heb effe geteld en ik moet op 1 rondje Genk (1300m) 30 keer schakelen ongeveer. Je bent dus bijna constant met 1 hand aan het sturen wat ook veel meer kracht kost.
Dan het remmen, deze karts hebben ook voor 2 schijfremmen tov een 100cc die alleen achter op de as remt, dus je kunt echt een flinke klap later in de ankers hiermee. Het lijkt echt meer op autoracen, je hoeft em niet meer dwars de bocht in te gooiene als op een 100cc maar je kunt echt de bocht in remmen.
De power (+/- 45 PK) is echt enorm, vol in 6 over recht stuk en hij blijft echt doorknallen, geeft echt een kick kan ik je vertellen.

Zover de 1e indruk voor de geinteresseerden ...

Joep Peters

- Powered by Pavesi Engines! -

R.I.P. Toyo-

Terug naar boven
Ik kom nooit verder dan de lokale indoor kartbaan dus heb er niet echt veel verstand van, maar wat ik me dus al lang afvraag is het volgende. Waarom wordt er op een schakelkart naast de stoel geschakeld en niet "gewoon" met flippers achter het stuur? Lijkt mij veel makkelijker, sneller en vooral veiliger. Is dit technisch niet mogelijk, is het reglementair verboden of breng ik nu juist mensen op een goed idee?
Terug naar boven
Joep Peters schreef:
effe een kleine update van mijn kant.

Net na de carnaval heb ik mijn kart kunne ophalen bij de dealer en afgelopen vrijdag zijn we voor het eerst gaan rijden in Genk.
Wat gaat dat ongelooflijk hard zeg, waanzinnig. Ik was een 100cc gewend maar dit is echt 10 keer extremer, terwijl een 100cc ook geen tamme beestjes zijn hoor.
Het schakelen is effe wennen maar na een tijdje gaat ook dat op de automatische piloot. Ik heb nu alleen 2 flinke blaren op mijn rechterhand van het schakelen haha. Ik heb effe geteld en ik moet op 1 rondje Genk (1300m) 30 keer schakelen ongeveer. Je bent dus bijna constant met 1 hand aan het sturen wat ook veel meer kracht kost.
Dan het remmen, deze karts hebben ook voor 2 schijfremmen tov een 100cc die alleen achter op de as remt, dus je kunt echt een flinke klap later in de ankers hiermee. Het lijkt echt meer op autoracen, je hoeft em niet meer dwars de bocht in te gooiene als op een 100cc maar je kunt echt de bocht in remmen.
De power (+/- 45 PK) is echt enorm, vol in 6 over recht stuk en hij blijft echt doorknallen, geeft echt een kick kan ik je vertellen.

Zover de 1e indruk voor de geinteresseerden ...


Die 45 pk (45pk aan de krukas zou kunnen) haalt de kart denk ik niet. Zal eerder tussen de 35 en 40 pk op het achterwiel zijn. De kart van mij heeft 35 pk op het achterwiel. Binnen kort komt er een crs icc bij mij op de bank. Ik wil nou wel eens weten of de motoren van nu ook echt de 45 pk halen. Ik geloof daar nog niet zo in.

Het rijden zal echt wel een kik geven dat geloof ik best. ... Ik hoop dat binnen kort ook te ervaren. Maar het is me nu nog te koud. ...
Terug naar boven
Richard117 schreef:
Ik kom nooit verder dan de lokale indoor kartbaan dus heb er niet echt veel verstand van, maar wat ik me dus al lang afvraag is het volgende. Waarom wordt er op een schakelkart naast de stoel geschakeld en niet "gewoon" met flippers achter het stuur? Lijkt mij veel makkelijker, sneller en vooral veiliger. Is dit technisch niet mogelijk, is het reglementair verboden of breng ik nu juist mensen op een goed idee?


Die flippers aan het stuur zijn er al wel. Maar dat werkt met kabels. Of het toegestaan is volgens het reglement weet ik niet.
Het lijkt me niet moeilijk om zoiets pneumatisch te maken in combinatie met mijn quick shifter.
Terug naar boven
Joep Peters schreef:

De power (+/- 45 PK) is echt enorm, vol in 6 over recht stuk en hij blijft echt doorknallen, geeft echt een kick kan ik je vertellen.


Ik heb een paar keer in een wat snellere huurkart gereden, maar dit ding van jou heeft nog een keer of 3 zoveel pk's,.. bruut ...
Terug naar boven
Te Koop. Fantastische MS Kart Rollend Chassis.

Fantastische MS Kart Rollend Chassis.

Na een weloverwogen besluit doe ik mijn MS Kart RC 23 weg.

De kart is als volgt opgebouwd:


* MS Kart RC 23 Chassis van 2003.
* Bananen radiateur met slangen en water pomp.
* Alu velgen.
* Stilo bakken.
* mclaren bestickering.
* Tillet beklede stoel maat L.


O.a. de volgende extra onderdelen:

* set extra voorvelgen met HG3 banden.
* set extra bakken stilo blauw met beugels origineel MS Kart.
* onderdelen tbv afstellen shassis bv ex-centers, stabilisators enz.
* enz. enz...........


Dit is dus een kompleet pakket. Alleen een motor monteren en je kunt rijden.


Wil jij deze uitdaging aangaan of heb je vragen bel me op 06-50502082.

Absoluut een must om deze te zien. Ik sluit niet af met beller=sneller of andere kreten, deze kart is het dik en dubbel waard heb je interesse dan weet je me te vinden.

Henri.

ps. beneden de 1200,-- euro bieden heeft geen zin.
Terug naar boven
Hey Henri,

Komt er een nieuw chassis voor in de plaats?
Verkoop je ook iets apart en wat heb je zoal nog?

Joep Peters

- Powered by Pavesi Engines! -

R.I.P. Toyo-

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   Sorteer op:   
Pagina 1 van 1 [34 Posts] 
Nieuw onderwerp plaatsenReageren Vorige onderwerpVolgende onderwerp
 

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
You cannot post calendar events in this forum
Simracing.NLForumAlgemeenDiscussieAnder Onderwerp Berichten sinds laatste bezoek
 
TOP TOP Teamspeak: Channels / Users Servers: Tracks / Drivers Dit Forum: 0 users online Nieuw: Laatste berichten